בלוג

איך דיסק קשיח עובד? מחקת בטעות קובץ?

איך דיסק קשיח עובד?

כוננים קשיחים הם באמת מדהימים. הם יכולים לאחסן כמויות עצומות של נתונים שעליהם אנו מסתמכים מדי יום, שחזור דיסק קשיח הוא שירות שתמיד מבוקש.

בתוך כל כונן קשיח יש פלטות, אחד או כמה. מדובר בדיסקים העשויים מחומרים כמו אלומיניום ומצופים בשכבה דקה של מתכת המסוגלת להתמגנט.

לכל מגש בתוך כונן קשיח יש גם ראש קריאה וגם ראש כתיבה. כפי שהשם שלהם מרמז, ראשי כתיבה משמשים לכתיבת נתונים על מגש וראשי קריאה כדי לקרוא אותם. אבל איך?

כל פלטת נתונים מכילה מיליארדי אזורים מיקרוסקופיים שניתן למגנט או לבטל ממגנט, כאשר אזור ממוגנט מייצג 1 ואזור דה-ממגנט מייצג 0. כל אחד מהאזורים הנפרדים הללו נקרא ביטים, וכאשר אתה מאחסן חתיכה של נתונים – בין אם זה מסמך Word, צילום או קובץ וידאו – זה מתורגם לבינארי ואזורים עוקבים של המגש ממוגנטים ומבוטלים בהתאם.

במילים אחרות, האות 'a' הופכת ל-01100001 בבינארי, כך שכדי לאחסן את זה, ראש הכתיבה של הכונן הקשיח ימגנט אזור אחד, ואז ימגנט את השניים הבאים, ואז ימגנט ארבעה ואז ימגנט אחד. לאחר פתיחת הקובץ הזה, ראשי הקריאה של הכונן יכולים לראות את האפסים והאלה ולהזרים את המידע לתוכנית שתתרגם אותו ותפתח את הקובץ.

אמנם זה מסביר כיצד כוננים קשיחים מאחסנים וקוראים נתונים, אבל זה לא מטפל בבעיה אחת גדולה: איך אתה מוצא את המקום שבו הם מאוחסנים?

כל אחד מפלטת הנתונים של הכונן הקשיח מורכב ממיליארדי אזורים שונים. תארו לעצמכם שמחפשים פריט אחד ספציפי בתוך ספרייה שהכילה מיליארדי ספרים אך לא הייתה לה מערכת תיוק. לעולם לא תוכל למצוא את מה שחיפשת! לכן כוננים קשיחים כותבים נתונים בצורה מסודרת.

כאשר מישהו מאחסן קובץ, הדיסק הקשיח כותב את הנתונים בקו קונצנטרי ללא הפרעה המכונה מסלול. מסלולים מחולקים גם לאזורים קטנים יותר המכונים סקטורים.

קובץ בכל כונן קשיח מתעד את מיקומם של מסלולים ומגזרים אלה, כמו גם אלה שטרם נעשה בהם שימוש. לאחר מכן נגישות לקובץ זה בכל פעם שמשהו מאוחסן או מאוחזר מהכונן על מנת לקבוע את מיקום הנתונים או מיקום מתאים לנתונים חדשים בהתאם להוראות המשתמש.

למרבה הצער, כוננים קשיחים מועדים למה שמכונה בדרך כלל התרסקות ראש. ראשי קריאה וכתיבה רגישים ואם חלקיק קטן מוצא את דרכו לתוך הכונן, זה יכול לשבש את התנועה שלהם ולגרום להם לפגוע בפלטת הנתונים ולהפוך את הנתונים לבלתי קריאים.

מה קורא אם מחקת בטעות קובץ? כנראה שניתן יהיה לשחזר אותו.

כולנו, בשלב מסוים בחיינו, מחקנו קובץ שבאמת רצינו לשמור. תהליך השחזור שלו הוא לרוב פשוט כמו מעבר לתיקיית סל המיחזור/אשפה ולחיצה על כמה כפתורים, אבל כמו שאומרים, אפילו התוכניות הטובות ביותר יכולות להשתבש ושחזרנו מידע עבור לקוחות שמחקו בטעות קבצים לצמיתות יותר פעמים ממה שאנחנו יכולים לספור!

כאשר משתמש אומר למערכת ההפעלה שלו למחוק קובץ, הנתונים עצמם אינם נמחקים. במקום זאת, לדיסק הקשיח נאמר בעצם שהמשתמש אינו מעוניין יותר לשמור את הנתונים הללו ומתעדכן קובץ פנימי המציין את המיקומים אליהם ניתן לכתוב נתונים.

 

גם אם רוקנת את תיקיית סל המיחזור/אשפה, ייתכן שעדיין תוכל לשחזר את הקובץ ללא צורך בהנחיית מומחי שחזור מידע. אם אתה משתמש ב-Mac, למשל, אתה יכול להשתמש ב-Time Machine – אפליקציה המאפשרת לך לשחזר את המחשב למצבו המדויק בנקודת זמן קודמת. גרסאות עדכניות יותר של Windows מציעות תכונה דומה, אך הבעיה – ללא קשר למערכת ההפעלה שבה המכשיר שלך משתמש – היא שזה עלול להוביל לאיבוד קבצים נוספים שאולי תרצה לשמור. ניתן לפתור זאת על ידי גיבוי שלהם על פריסת אמצעי אחסון חיצונים.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון אם אי פעם שלחת את הקובץ למישהו באמצעות, למשל, מייל, הודעת טקסט וכו'. אם לא מחקת את התקשורת המדוברת, אתה יכול פשוט לאתר אותו ולנקוט את הצעדים הנדרשים כדי לשחזר את ההודעה הרלוונטית קובץ למכשיר שלך.

עם זאת, במקרה שאינך מצליח לשחזר את הקובץ שלך ללא סיוע, יש לנו כמה חדשות טובות: לעתים קרובות, כאשר מוטלת עלינו המשימה לשחזר נתונים שנמחקו בטעות, בדרך כלל ניתן לשחזר אותם עם תוכנה והכונן לא צריך להיפתח פיזית או לבצע בו שינויים פיזיים, כלומר השחזור צריך להיות תהליך פשוט יחסית.

אם מחקת בטעות קבצים ואתה צריך לשחזר אותם, צור קשר עם מומחה שחזור מידע של חברת ריקברלי.

צור קשר עם מומחה שחזור

*משלוח חינם ללקוחות שאישרו את השחזור

אנחנו זמינים 24/7 לשיחת ייעוץ ב:077-2050000 או ב: 050-7400003

או